Artykuły

Wszystko, co musisz wiedzieć o standach reklamowych

Mimo, że z roku na rok przybywa nietypowych form reklamy, istnieje taki kanon, który zawsze sprawdza się bez zarzutu. Jednym z takich rozwiązań są standy reklamowe. Ich najważniejszą zaletą jest możliwość dopasowania standu do indywidualnych wymagań. Podstawową formę można dobrać do dowolnego miejsca i warunków oraz możliwości finansowych. Trudno też o bardziej uniwersalny nośnik reklamy. Można go wykorzystać w biurze, w sklepie, w lokalu usługowym, ale też ustawić na zewnątrz, by przyciągał ludzi z ulicy. Co jeszcze warto wiedzieć o standach?


Humanstand czy zwykły stand reklamowy?

Jednym ze skutecznych sposobów na przyciągnięcie klientów jest intrygująca reklama. Podczas, gdy z każdej strony jesteśmy bombardowani rozmaitymi nowościami, z czasem zaczynamy “filtrować” to, co uznajemy za nieprzydatną informację. Tym większe wyzwanie przed marketingowcami i twórcami reklam. Ciekawą możliwością jest stand lub humanstand. Zasada jest jedna - chodzi o stojak, który ma wycięty obrys przypominający jakiś kształt lub postać. Co znajdzie się na takim standzie - to już zależy właściwie tylko od nas samych. Możliwości jest nieskończenie wiele, a to choćby dlatego, że większość stojaków tego typu można zadrukować dwustronnie. To zatem świetny sposób na to, by zwrócić uwagę potencjalnego klienta i natychmiast przekazać mu garść przydatnych informacji.


Jak dać się zauważyć w mieście?

Obecnie trudno jest znaleźć niszę w biznesie, która byłaby jeszcze niezagospodarowana. To z kolei przekłada się na fakt, że właściwie zawsze zakładając własną działalność, musimy liczyć się z dużą konkurencją. Jednym ze sposobów na przebicie się wśród wielu podobnych ofert jest dobrze zaplanowana reklama. Dla nowopowstałych firm jest to zresztą niezbędne. Dla przedsiębiorstw, które działają nie od dziś, także potrzebna będzie reklama zewnętrzna. To pomoże dać się zauważyć, przypomnieć o sobie i poinformować potencjalnych klientów o nowościach w ofercie. Jakimi formami reklamy warto się zainteresować?


Jak przygotować stoisko na targi branżowe?

Targi branżowe to zawsze dobra okazja na pokazanie się szerszemu gronu potencjalnych klientów i zdobycie przydatnych kontaktów. To również idealny moment na zaprezentowanie nowych produktów czy sprawdzenie oferty konkurencji. Warto wykorzystać tę okazję również do zwiększenia świadomości marki. Trzeba jednak pamiętać, że samo wykupienie miejsca w dobrej lokalizacji nie gwarantuje sukcesu. Ważne będzie odpowiednio przygotowane stoisko oraz aktywny udział w evencie.


Jakie formy reklamy zewnętrznej wybrać?

Choć w ostatnich latach na znaczeniu zyskały internetowe formy reklamy, to jednak reklama zewnętrzna wciąż stanowi jedną z tych najważniejszych. To ona w pierwszej kolejności pomaga zbudować rozpoznawalność marki i skojarzyć się z daną branżą. Trudno bowiem oczekiwać, że klienci zaczną masowo korzystać z naszej oferty, zupełnie o niej nie wiedząc. Reklama zewnętrzna to dobry sposób, żeby zainteresować potencjalnych klientów, zwrócić ich uwagę na fakt, że działamy i mamy coś ciekawego do zaproponowania. Do zewnętrznych form reklamy można zaliczyć standy i billboardy, ale też szyldy i tablice reklamowe. Co wybrać?


X