Humanstand czy zwykły stand reklamowy?

Jednym ze skutecznych sposobów na przyciągnięcie klientów jest intrygująca reklama. Podczas, gdy z każdej strony jesteśmy bombardowani rozmaitymi nowościami, z czasem zaczynamy “filtrować” to, co uznajemy za nieprzydatną informację. Tym większe wyzwanie przed marketingowcami i twórcami reklam. Ciekawą możliwością jest stand lub humanstand. Zasada jest jedna - chodzi o stojak, który ma wycięty obrys przypominający jakiś kształt lub postać. Co znajdzie się na takim standzie - to już zależy właściwie tylko od nas samych. Możliwości jest nieskończenie wiele, a to choćby dlatego, że większość stojaków tego typu można zadrukować dwustronnie. To zatem świetny sposób na to, by zwrócić uwagę potencjalnego klienta i natychmiast przekazać mu garść przydatnych informacji.

Czym jest stand reklamowy i humanstand?

Stand reklamowy to rodzaj stojącej reklamy o raczej mobilnym charakterze. Może przybrać dowolny kształt, a jej wysokość sięgać nawet około 2 metrów. Forma także jest dość dowolna. Trudno jest opisać coś, co może mieć różne kształty, ale takie właśnie są standy. Odpowiadają na najbardziej wygórowane wymagania i pozwalają realizować najbardziej szalone projekty. Najczęściej standy występują w 3 podstawowych rodzajach: o przekroju trójkąta, kwadratu lub elipsy. Ten ostatni typ pozostawia największe pole manewru i okazję do tego, by realizować nawet odważne pomysły. Humanstand jest jednym z rodzajów standów. Zazwyczaj jest to stojak wolnostojący prezentujący postać wyciętą po obrysie. Zaletą postaci reklamowych są ich rozmiary w skali 1:1. Oznacza to, że mogą mieć rozmiary dorosłego człowieka. Nie jest jednak powiedziane, że to koniecznie musi być człowiek. Równie dobrze mogą być to niektóre zwierzęta czy postaci z kreskówek.

Cechy standów i humanstandów

Poza skalą 1:1 ważną zaletą jest możliwość stworzenia dowolnego kształtu. Druk może znajdować się po jednej lub po dwóch stronach. W przypadku standów po obu stronach może znajdować się inna grafika. Dzięki temu jest to dodatkowa powierzchnia do przekazania informacji o usłudze czy produkcie. Humanstandy często posiadają składaną podporę, ale jest to opcja, z której można, ale nie trzeba skorzystać. Zarówno standy, jak i humanstandy są wykonywane z tektury pokrytej ochronną warstwą laminatu. Jeśli jednak taki nośnik reklamy ma mieć większą wytrzymałość i odporność, można skorzystać z innych materiałów takich jak tekpol, dibond czy stadur. Dzięki temu stand jest bardziej odporny na działanie szkodliwych czynników atmosferycznych, takich jak blaknięcie kolorów czy zamakanie. Przydatnym rozwiązaniem jest też możliwość wyposażenia standu w kieszeń na ulotki, broszury czy katalogi. Może być wykonana z przezroczystego pleksi lub zostać w całości zadrukowana - w zależności od potrzeb. Jedną z niewątpliwych zalet humandstandów jest fakt, że trudno przejść obok nich obojętnie. Przyciągają spojrzenia zarówno dzieci, jak i ich rodziców.

Jak stand lub humanstand zareklamuje firmę?

Przyciągnięcie uwagi to nie wszystko. To dopiero pierwszy krok do tego, by potencjalny klient skojarzył stand lub humanstand z naszą firmą. Nietypowa forma powinna iść zawsze w parze z jakością, dlatego warto to sprawdzić, zanim zdecydujemy się na jakieś rozwiązanie. Nie tylko naturalna wielkość humanstandu będzie odpowiadała za jego realizm. Istotne są również szczegóły takie jak kolorystyka, które mogą popsuć efekt lub go podkręcić na plus. Rozważając, jak zareklamować swoją działalność za pomocą postaci reklamowej, warto wziąć pod uwagę profil naszej firmy oraz to, do jakich klientów kierujemy swoją ofertę. Tu zadziałają stereotypy. Jeśli reklamujemy biuro nieruchomości, sprawdzi się postać elegancko ubranej kobiety lub mężczyzny. Jeśli chodzi o promocję gabinetu kosmetycznego lub spa, nada się postać zadbanej kobiety ubranej w charakterystyczny uniform. Humanstandy są również nieocenione w okresie rozmaitych świąt.


X