Jak dać się zauważyć w mieście?

Obecnie trudno jest znaleźć niszę w biznesie, która byłaby jeszcze niezagospodarowana. To z kolei przekłada się na fakt, że właściwie zawsze zakładając własną działalność, musimy liczyć się z dużą konkurencją. Jednym ze sposobów na przebicie się wśród wielu podobnych ofert jest dobrze zaplanowana reklama. Dla nowopowstałych firm jest to zresztą niezbędne. Dla przedsiębiorstw, które działają nie od dziś, także potrzebna będzie reklama zewnętrzna. To pomoże dać się zauważyć, przypomnieć o sobie i poinformować potencjalnych klientów o nowościach w ofercie. Jakimi formami reklamy warto się zainteresować?

Szyld i tablica reklamowa

O nich można powiedzieć, że jest to podstawa. Bez tego właściwie trudno oczekiwać, że staniemy się widoczni. Warto zatem nie tylko po prostu oznaczyć w ten sposób swój lokal, ale też zadbać o to, by szyld mówił już coś o nas i był oryginalny. To pomoże wyróżnić się w przestrzeni miasta, ale też na tle konkurencji. Zanim udamy się do agencji reklamowej, która zaprojektuje szyld lub tablicę reklamową, warto zrobić własny research i ocenić, co nam się podoba, a co nie. Być może są jakieś kolory, które będą miały znaczenie przy identyfikacji wizualnej, może nasz lokal czy biuro będzie znajdować się w specyficznym miejscu np. na deptaku albo w historycznej dzielnicy. Takie detale warto wykorzystywać właśnie po to, by się wyróżnić. Zarówno szyld, jak i tablicę warto podświetlić. To szczególnie ważne dla tych firm, które działają do późnych godzin wieczornych czy nocnych. Przy zamawianiu szyldu, dobrze jest zwrócić uwagę na jakość wykonania i wykorzystanych do produkcji materiałów. Będzie się to przekładało na żywotność takiego szyldu, ale też na to, jak będziemy odbierani przez klientów. Kto chciałby wejść do restauracji, której szyld straszy zamiast zachęcać?

Standy i potykacze

Szyld to nie jedyny sposób na to, by zwrócić na siebie uwagę przechodniów i potencjalnych klientów. Inną ciekawą możliwością są standy i potykacze. Potykacz to często tablica, którą można zapisać lub zadrukować obustronnie. To świetny sposób na to, żeby przedstawić najświeższe promocje. Stand z kolei może przybierać różne formy. Choć często wykorzystuje się go we wnętrzach, to nie brakuje też wersji przeznaczonych do użytku na zewnątrz. Można je ustawić na ulicy albo w alejce centrum handlowego. Te przeznaczone do użytku na świeżym powietrzu zazwyczaj są bardziej odporne na działanie czynników atmosferycznych. Dodatkowe obciążenie z kolei chroni przed porywistym wiatrem. Najczęściej standy przybierają kilka podstawowych form: eliptyczną, trójkątną i kwadratową, ale można je potraktować właściwie jako punkt wyjścia do tworzenia bardziej szalonych projektów. Stand może pełnić też rolę stojaka na ulotki lub katalogi. Ciekawą alternatywą dla klasycznych standów są humanstandy. To kartonowe postacie naturalnych rozmiarów. Przykładowo może to być dorosła osoba, ale też postać z kreskówki czy cokolwiek innego. Jest to na tyle nietypowe rozwiązanie, że zwykle bardzo skutecznie przyciąga uwagę i spotyka się z pozytywnymi reakcjami odbiorców, czyli naszych potencjalnych klientów.

Inne formy reklamy w mieście

Oczywiście nie można pominąć billboardów. To jedna z ponadczasowych form reklamy, która jednocześnie nie generuje wielkich kosztów, a przynosi niezłe efekty. Być może warto będzie też pomyśleć o animacjach, które coraz częściej trafiają na ekrany umieszczane w centrach miast. To rozwiązanie ma taką zaletę, że jest widoczne także po zmroku. To może być również reklama led. W większych miastach warto także rozważyć reklamę umieszczaną w i na środkach komunikacji miejskiej. Ostatecznie każdy z nas spędza codziennie sporo czasu dojeżdżając do pracy lub szkoły. Dla firm jest to idealny moment i sposobność do tego, by przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów.


X