Jak dobierać szyldy i tablice reklamowe?

Sklep, restauracja czy jakakolwiek inna firma właściwie nie mogą obyć się bez szyldu lub tablicy reklamowej, które wołają z daleka “tu jesteśmy”. Jest to szczególnie ważne, gdy chodzi o działalność stacjonarną, a nie internetową. To dzięki szyldowi stajemy się widoczni dla nowych klientów, ale też dajemy pewien sygnał na temat tego, czym się zajmujemy i czego można się po naszych usługach spodziewać. Dlatego na stworzenie idealnego szyldu czy tablicy reklamowej warto poświęcić nieco uwagi i do grafika przyjść już z własnymi inspiracjami.

Obserwuj konkurencję

Oczywiście ostateczne stworzenie projektu prawdopodobnie zlecisz grafikowi, jednak warto nieco wcześniej sprawdzić, jak reklamuje się konkurencja i nie tylko. Zwracaj uwagę na to, jak wyglądają szyldy, które mijasz na ulicy, a które powodują, że jakaś firma staje się widoczna w miejskiej przestrzeni. Jakie Ci się podobają, a jakie absolutnie nie? Zbieraj inspiracje. Przydatne mogą być też te znalezione w intrenecie. To może być kolorystyka, kształt, ale też ogólna stylistyka. Warto też pamiętać o otoczeniu. Jeśli Twój lokal znajduje się na urokliwej uliczce albo na zabytkowym deptaku, być może warto będzie stworzyć szyld nawiązujący właśnie do takiej lokalizacji. Nie bez znaczenia będzie też wielkość takiego szyldu. Nie zawsze większy oznacza “lepszy”. Niekiedy nieduży, ale pomysłowo wykonany szyld lub tablica mogą zrobić furorę i skutecznie przyciągać klientów.

Jakość wykonania

To zawsze ma znaczenie. Z jednej strony chodzi o to, by szyld lub tablica spełniały swoje zadanie jak najdłużej. Zwykle są one wykorzystywane na zewnątrz budynków, gdzie muszą wytrzymać działanie szkodliwych warunków atmosferycznych. Kiepskiej jakości materiały niestety szybko wypłowieją i staną się nieczytelne przekładając się na konieczność poniesienia kolejnego wydatku na nowy szyld. Z drugiej strony zniszczona tablica reklamowa lub szyld mogą przekładać się niekorzystnie na wizerunek firmy. Zaczniemy być kojarzeni z niedbałością i byle jakością. Z perspektywy wykonawcy z kolei ważne jest, by szyld można było stworzyć nie tylko z trwałego, dobrej jakości materiału, ale też takiego, który będzie łatwy w obróbce. Coraz częściej szyldy wyróżniają się niestandardowymi kształtami. Jeśli zdecydujemy się na trudny materiał, być może trzeba będzie uprościć projekt lub pogodzić się ze stratami na jakości wykonania.

Jaki materiał wybrać?

W zależności od projektu, do stworzenia tablic reklamowych czy szyldów są wykorzystywane różne materiały. Większość z nich wyróżnia się bardzo dużą odpornością na szkodliwe działanie czynników zewnętrznych, a także łatwością w obróbce. Istnieją jednak pewne różnice, które pozwalają na uzyskanie odpowiednich efektów wizualnych. Wśród najchętniej stosowanych materiałów wymienia się styrodur, dibond, pleksi czy płyta MDF lub sklejka. Dibond jest w ostatnim czasie chętnie wykorzystywany do projektów o bardziej eleganckim charakterze. Jego faktura przypomina metal, ale jest to tworzywo nie tylko lżejsze, ale też tańsze i prostsze w obróbce. Pleksi z kolei pozwala na manewrowanie efektami kolorystycznymi. Dostępne są wersje bezbarwne, kolorowe, ale też i takie, które jednocześnie są kolorowe i transparentne. Warto je wykorzystać tam, gdzie zależy nam na imitacji kolorowego szkła. Gdy potrzebne są trójwymiarowe efekty, np. litery 3D, doskonale sprawdzi się styrodur. Firmy, którym zależy na postrzeganiu jako tych ekologicznych z kolei mogą zdecydować się na sklejkę i surową płytę MDF. Także są to niedrogie materiały o dużej wytrzymałości. Co ciekawe, nic nie stoi na przeszkodzie, by poszczególne tworzywa ze sobą łączyć kreując nieszablonowe rozwiązania.


X