Jak przygotować stoisko na targi branżowe?

Targi branżowe to zawsze dobra okazja na pokazanie się szerszemu gronu potencjalnych klientów i zdobycie przydatnych kontaktów. To również idealny moment na zaprezentowanie nowych produktów czy sprawdzenie oferty konkurencji. Warto wykorzystać tę okazję również do zwiększenia świadomości marki. Trzeba jednak pamiętać, że samo wykupienie miejsca w dobrej lokalizacji nie gwarantuje sukcesu. Ważne będzie odpowiednio przygotowane stoisko oraz aktywny udział w evencie.

Jak przyciągnąć do swojego stoiska?

Niestety, choć targi poświęcone konkretnej branży są świetną okazją do nawiązania nowych kontaktów i zdobycia nowych klientów, którzy trafiają tam, bo naprawdę są zainteresowani danym produktem czy usługą, to trudno przebić się wśród konkurencji. Trzeba zatem zadziałać w taki sposób, by przyciągnąć klientów do siebie. Na początek dobrym pomysłem będzie wyraźne wyeksponowanie naszego logotypu. W tym miejscu warto też pomyśleć o identyfikacji wizualnej. Jeśli firma już taką posiada, to jak najbardziej jest to dobry moment na jej wykorzystanie. W żadnej innej sytuacji nie ma aż tylu możliwości pokazania światu swojego logo. Można je umieścić w rozmaitych miejscach na samym stoisku, ale też na licznych materiałach reklamowych, bez których na targi raczej się nie wybieramy. Zastosowanie “firmowych” kolorów także będzie tu przydatne nie tylko ze względu na identyfikację wizualną firmy. W atmosferze gwaru i tłoku warto dysponować stoiskiem, które wyróżnia się na tle innych i rzuca w oczy.

Zaplanuj wygląd stoiska i materiały reklamowe

Zwykle decyzja o wyjeździe na targi nie jest podejmowana spontanicznie. Fakt, że wiemy o tym z wyprzedzeniem pozwala na zaplanowanie czy wręcz zaprojektowanie wyglądu stoiska. Dobrze jest być o krok przed konkurencją, a w tym przypadku świetną opcją będą nietuzinkowe formy reklamy. Całe stoisko może wyróżniać się kolorami i logotypem, ale warto też wyjść odrobinę poza to. Stand lub potykacz to dobry sposób na zwrócenie na siebie uwagi uczestników eventu. Co ważne, szczególnie standy dają możliwość stworzenia naprawdę nietypowych form. Warto ten fakt wykorzystać do zrealizowania najbardziej kreatywnych pomysłów. Stand może zresztą nie tylko zaskakiwać, ale i informować o oferowanych towarach czy usługach, a także posiadać miejsce na ulotki czy katalogi. Dzięki temu potencjalny klient ma szansę zapoznać się z naszą ofertą nawet wtedy, gdy nie mamy szansy z nim porozmawiać. Dodatkowo standy można zadrukować dwustronnie, mogą mieć też formę eliptyczną, trójkątną lub kwadratową. Umieszczona na nich grafika powinna być atrakcyjna dla oka, ale czytelna i przekazująca najważniejsze informacje zachęcające do podejścia do naszego stoiska. Intrygującą alternatywą są humanstandy, czyli postacie reklamowe naturalnych rozmiarów.

Co, gdy już przyciągniesz potencjalnego klienta?

Nie wystarczy być widocznym na targach branżowych. Kiedy już uda nam się przyciągnąć klienta i zainteresować go swoją ofertą, trzeba wejść z nim w bezpośredni kontakt. Targi bowiem nie służą wyłącznie ekspozycji produktów. To podczas rozmowy z przedstawicielem można opowiedzieć dokładniej o usłudze lub produkcie, ale też poznać potrzeby klientów i ich oczekiwania. Zaangażowanie zespołu targowego ma zatem ogromne znaczenie. Nie należy też pomijać innych materiałów marketingowych, takich jak ulotki, katalogi czy broszury. Warto też pomyśleć o tym, jak pokazać próbkę swoich usług lub produktów. To mogą być gadżety, ale też kody rabatowe do wykorzystania w sklepie lub niewielkie, fizyczne próbki produktów. Jednocześnie warto pamiętać, że targi to okazja do pokazania jakiegoś wycinka naszej działalności. Staranie się pokazania całości oferty to czasem zbyt wiele informacji dla potencjalnego klienta. Lepiej skupić się na konkretach, również w materiałach promocyjnych.


X