Jakie formy reklamy zewnętrznej wybrać?

Choć w ostatnich latach na znaczeniu zyskały internetowe formy reklamy, to jednak reklama zewnętrzna wciąż stanowi jedną z tych najważniejszych. To ona w pierwszej kolejności pomaga zbudować rozpoznawalność marki i skojarzyć się z daną branżą. Trudno bowiem oczekiwać, że klienci zaczną masowo korzystać z naszej oferty, zupełnie o niej nie wiedząc. Reklama zewnętrzna to dobry sposób, żeby zainteresować potencjalnych klientów, zwrócić ich uwagę na fakt, że działamy i mamy coś ciekawego do zaproponowania. Do zewnętrznych form reklamy można zaliczyć standy i billboardy, ale też szyldy i tablice reklamowe. Co wybrać?

Skuteczność reklamy zewnętrznej

Tak naprawdę form reklamy zewnętrznej jest całe mnóstwo i właściwie gdziekolwiek się ruszymy, tam możemy znaleźć jakąś reklamę. Z jednej strony - każdy chce zostać zauważony, z drugiej strony kreatywność twórców reklam czasem przechodzi najśmielsze oczekiwania, niekiedy jednak działając na niekorzyść danej marki. Zadaniem reklamy zewnętrznej jest zwrócenie uwagi na daną firmę, ale bez irytowania odbiorców. Niestety coraz trudniej o taki efekt. Na sukces w tej materii składa się nie tylko atrakcyjna grafika, ale też odpowiednie miejsce i chwytliwe hasło reklamowe, czyli często praca kilku fachowców. Gdy coś takiego pojawia się np. w przestrzeni miejskiej, zwykle zostaje szybko zauważone i poddane ocenie odbiorców. Od tego zależy, czy reklama okaże się skuteczna.

Jakie formy reklamy zewnętrznej?

Reklamy pneumatyczne, citylighty, ekrany reklamowe - to jedne z nowoczesnych form reklamy zewnętrznej. Jest to z jednej strony kuszące, choć nie zawsze i nie każdej działalności służy. Wiele też zależy od tego, na jakich klientów liczymy. Znając grupę docelową, łatwiej dobrać najskuteczniejsze metody marketingowe. Wśród tych najbardziej popularnych i właściwie niezbędnych dla firm działających stacjonarnie trzeba wymienić szyldy. To one powodują, że mamy szansę zaznaczyć swoją obecność na rynku i zawalczyć o klienta. Szyld informuje o tym, gdzie się znajdujemy i daje pewne wyobrażenie o tym, jakich usług można oczekiwać w danym miejscu. Niejako wzmocnieniem tego efektu są potykacze ustawiane najczęściej na chodniku przed wejściem. Często są to to tablice, na których firma może poinformować o aktualnych promocjach czy ofercie. Inną formą reklamy są też billboardy, których koszt produkcji jest relatywnie niewielki. W większych miastach warto też rozważyć reklamę na i w środkach transportu publicznego.

Standy i inne nieoczywiste rozwiązania

Wśród jednych z dość tanich, a jednocześnie bardzo skutecznych form reklamy zewnętrznej, trzeba wymienić różnego rodzaju standy. Są lekkie, ich produkcja nie jest ani droga, ani skomplikowana. Do tego łatwo o stworzenie nawet najbardziej nietypowych form. Jest to doskonały sposób na realizację bardzo wymagających, kreatywnych projektów. Do podstawowych standów można zaliczyć te eliptyczne, trójkątne i kwadratowe. Szczególnym rodzajem standu jest tzw. humanstand czyli kartonowa postać. Odzwierciedla ona postać realnych rozmiarów i nie zawsze musi to być człowiek. Tu także wygląd będzie uzależniony od potrzeb i oczekiwań klienta. Niezależnie od tego, czy zdecydujemy się na bardziej standardową formę reklamy, czy coś niesztampowego, zawsze ważny będzie projekt i jakość wykonania. Nie bez znaczenia jest także kreatywne podejście do tematu oraz identyfikacja wizualna. Reklama wpisująca się choćby w kolory marki będzie dla potencjalnego klienta natychmiastowym sygnałem, że to materiał pochodzący od tej konkretnej firmy. Jakość wykonania z kolei ma o tyle doniosłe znaczenie, że jeśli będzie kiepska osiągniemy efekt odwrotny od zamierzonego.


X