Najczęściej popełniane błędy podczas prezentacji towarów

Właściwa prezentacja towarów ma ogromne znaczenie w sprzedaży. To między innymi właśnie dzięki niej klient decyduje się na dokonanie zakupu danego produktu lub z niego rezygnuje. Coraz częściej także dokonujemy zakupów w sposób spontaniczny, właśnie za sprawą odpowiedniej ekspozycji produktów. Przyciągają nas atrakcyjne opakowania i reklamy, ale są też takie rzeczy, które skutecznie zniechęcają do zakupu. Jakie rozwiązania sprzyjają zwiększeniu sprzedaży, a jakie błędy mogą ją obniżyć?

Merchandising a najczęstsze błędy

Wyeksponowanie produktów na sklepowych półkach to swego rodzaju sztuka. Dawno już bowiem regały przestały służyć jedynie do magazynowania towarów. Ogromne znaczenie ma to, w jakim miejscu znajduje się dany produkt, na jakiej wysokości, w jakim otoczeniu. Nie bez znaczenia jest także atrakcyjne opakowanie towaru. Klient jednakże zwraca uwagę również na kilka innych kwestii. Niebagatelne znaczenie ma cena. Jeśli jest za wysoka - klient prawdopodobnie nie zdecyduje się na zakup. Podobnie, jeśli na stoisku ceny nie ma w ogóle. Błędem jest także nieprawidłowe dopasowanie plakietek z cenami do towarów. Mało osób zwraca uwagę na to, co napisano drobnym drukiem i klient może poczuć się oszukany. Nielogiczne rozlokowanie produktów w sklepie także można uznać za błąd. Klient nie ma ochoty błądzić między alejkami w poszukiwaniu danego towaru, zaś fakt, że na półce znajduje się inny produkt, niż opisano na plakietce cenowej może irytować każdego. Innym czynnikiem odstraszającym od zakupu jest niedbała ekspozycja, bałagan na półkach, ale też brudne czy zniszczone opakowania. Brud i nieład w sklepie niestety nie jest tym, co kojarzy się pozytywnie.

Pomoc w ekspozycji towarów - standy reklamowe

Warto także zrobić coś, by zwrócić uwagę klienta na dany produkt, nawet jeśli do sklepu przyszedł po coś innego. Atrakcyjna graficznie reklama może okazać się strzałem w dziesiątkę. Świetnym pomysłem może okazać się stand. Jego wyprodukowanie nie jest trudne ani drogie, a przy tym daje rozmaite możliwości wyboru kształtów, wielkości czy sposobu eksponowania treści. Zapewniają duże pole manewru, gdy chodzi o przekazywanie treści graficznych. Łatwość umieszczenia nie tylko logo, ale i innych informacji czy ciekawej grafiki pozwala stworzyć stand o spersonalizowanym charakterze, kojarzący się z daną marką. Zaletą, jaką wyróżniają się standy jest między innymi duża mobilność oraz mała waga. Dzięki temu łatwo można je ustawiać w dowolnym miejscu, a jednocześnie w razie potrzeby szybko złożyć lub przenieść. To powoduje, że są bardzo uniwersalne.

Jak standy reklamowe ułatwiają prezentację towarów?

Stand reklamowy może skutecznie przyciągnąć uwagę potencjalnego kupującego, pod warunkiem, że dobrze wykorzystamy jego możliwości. Za błąd w tym przypadku można uznać brak dbałości o szczegóły i jakość wykonania. Stand stanowi swego rodzaju wizytówkę firmy lub produktu. Słaba jakość czy nawet nieodpowiedni materiał graficzny znajdujący się na nim niestety będą utożsamiane z marką. Ciekawym rozwiązaniem jest też urozmaicenie standu za pomocą niewielkich elementów elektronicznych. To może być sygnał dźwiękowy lub oświetlenie, bądź ekran, który zwróci uwagę w nieco inny sposób. W świecie sprzedaży należy pamiętać o tym, że klienci “kupują oczami”. A to oznacza, że wszelkie innowacje, nietypowe rozwiązania, pomysłowy design czy grafika, to najlepsze sposoby na osiągnięcie komercyjnego sukcesu. Stand można wykorzystać zarówno na terenie lokalu, jak i na zewnątrz, co pomaga zachęcić przechodniów do wejścia do sklepu. Te przeznaczone do użytku na zewnątrz są bardziej odporne na działanie różnych warunków atmosferycznych i dodatkowo dociążone, by nie porwał ich wiatr.


X