Unikalny produkt a firmowe pudełko

Nie od dziś wiadomo, że przeciętny klient jest wzrokowcem. Nawet jeśli później dokładnie analizuje wszystkie “za” i “przeciw” zanim dokona zakupu, to prawdopodobnie najpierw przyciągnie go opakowanie. Atrakcyjna grafika, ciekawy kolor lub nietypowy design to tylko niektóre sposoby na ściągnięcie uwagi klienta. Coraz częściej pudełka stają się nie tylko zwykłym opakowaniem, ale też narzędziem do komunikacji z klientem i elementem identyfikacji wizualnej firmy. Pudełko może okazać się dobrym opakowaniem dla unikalnego produktu, ale też dla większych zakupów zamawianych w sklepie online.

Dlaczego warto zainwestować w firmowe pudełko?

Międzynarodowe marki już dawno przestały traktować pudełka wyłącznie jako opakowanie dla produktu. Można wręcz uznać, że zignorowanie tej możliwości jest stratą przestrzeni reklamowej i okazji do wejścia w dialog z klientem. Trudno też zignorować fakt, że pudełko stanowi swego rodzaju zapowiedź tego, co znajduje się w środku. Opakowując nawet wyjątkowy produkt w przeciętne kartonowe pudełko, pozbawia się go dodatkowego uroku. Żeby odpowiedzieć sobie na pytanie, czy takie firmowe pudełko rzeczywiście jest konieczne, najlepiej postawić się w sytuacji klienta. Kiedy dociera do niego paczka z zamówieniem, odpakowywanie jest trochę jak rozwijanie świątecznych prezentów. Ładne pudełko to obietnica i jednocześnie potwierdzenie, że oto właśnie nabyliśmy coś wyjątkowego. Poza tym klient, który choć raz dzięki nam poczuł się tak wyjątkowo, z pewnością zechce to powtórzyć.

Jak powinno być zaprojektowane firmowe pudełko?

Na pewno jest to coś, co musi przyciągać wzrok ciekawym designem. Ważna jest dbałość o detale, ale też o obecnie obowiązujące trendy. I chodzi tu zarówno o trendy w branży opakowań, jak i te z branży, w której sami sprzedajemy. Opakowanie to pierwsze, z czym ma kontakt potencjalny klient. W ostatnim czasie coraz większą popularnością cieszy się minimalizm, który wdziera się również do projektów opakowań. Ważne, by znalazło się na nim logo producenta. Można też zadbać o to, by pudełko było zgodne z identyfikacją wizualną firmy. Projektując pudełko tego typu, warto pamiętać, by te najważniejsze dla nas elementy znalazły się na wieczku opakowania lub na przedniej bocznej ściance. Są to te miejsca, którym klient poświęca najwięcej uwagi. Innym ciekawym rozwiązaniem jest umieszczenie grafiki na całej powierzchni pudełka. Można także pokusić się o stworzenie ekskluzywnych opakowań, podkreślających unikalny charakter sprzedawanych przedmiotów.

Do czego jeszcze można wykorzystać firmowe pudełko?

Pudełko nie musi być wyłącznie opakowaniem dla produktu. Może posłużyć na wiele różnych sposobów. Niektóre drukarnie dają możliwość zamówienia kilku lub kilkunastu sztuk takich opakowań czy pudełek o innym przeznaczeniu. Małe serie mogą mieć niemalże dowolne rozmiary i osiągać bok nawet 2 metrów długości. Do czego można je wykorzystać? Jest na to sporo pomysłów. Świetnie sprawdzą się chociażby jako element wystawy sklepowej. Można je wykorzystać także do zewnętrznych pokazów, a bywa, że są nieocenione w czasie branżowych targów, konferencji i prezentacji. Duże pudełka mogą także spełniać funkcje urny. Można je wykorzystać nie tylko na czas wyborów, ale też do badań rynku, czy choćby konkursów. Również w przypadku takich pudełek, nie należy pomijać kwestii jakości. Ważne, by grafika była nie tylko atrakcyjna, ale też przemyślana i dobrze zaprojektowana. Dzięki temu poszczególne elementy pudełka po sklejeniu lub złożeniu zachowują ciągłość graficzną i wycięty kontur. Nie znaczy to jednak, że każde pudełko musi razić milionem kolorów. Ogromna ilość możliwości pozwala na stworzenie unikalnych i atrakcyjnych projektów.


X