Wszystko, co musisz wiedzieć o standach reklamowych

Mimo, że z roku na rok przybywa nietypowych form reklamy, istnieje taki kanon, który zawsze sprawdza się bez zarzutu. Jednym z takich rozwiązań są standy reklamowe. Ich najważniejszą zaletą jest możliwość dopasowania standu do indywidualnych wymagań. Podstawową formę można dobrać do dowolnego miejsca i warunków oraz możliwości finansowych. Trudno też o bardziej uniwersalny nośnik reklamy. Można go wykorzystać w biurze, w sklepie, w lokalu usługowym, ale też ustawić na zewnątrz, by przyciągał ludzi z ulicy. Co jeszcze warto wiedzieć o standach?

Czym jest stand reklamowy?

Najprościej powiedzieć, że jest to kartonowa forma stanowiąca powierzchnię, którą w całości można zadrukować. Nie jest to coś, co rozdajemy klientom jako gadżet, a raczej korzystamy z niego na miejscu. Jest to niewielkie stanowisko, które może mieć rozmaite kształty, formę i wielkość. Te najbardziej podstawowe mają przekrój koła lub elipsy, trójkąta i kwadratu. Ze względu na materiał, z jakiego są wykonane, są lekkie, można je łatwo składać i rozkładać oraz przenosić w zależności od tego, gdzie akurat uznamy, że sprawdzą się najlepiej. Sprawdzą się tam, gdzie pożądana jest mobilność nośnika reklamy. Na powierzchni standu można umieścić dowolną grafikę - zwykle jest to logo czy nazwa firma, ale też treści nawiązujące do sprzedawanych produktów czy usług. Z jednej strony takie możliwości pozostawiają duże pole do popisu dla naszej własnej kreatywności. Z drugiej strony jednak łatwo o przesadę. Warto zatem zlecić profesjonalistom stworzenie projektu, który spełni wszystkie wymagania.

Zalety standów reklamowych

Szerokie możliwości kreowania i realizowania nawet najbardziej skomplikowanych projektów pozwalają na łatwe dopasowanie standu do profilu działalności czy treści, które chcemy przekazać. Plusem niewątpliwie jest też stosunkowo niska cena, przy zachowaniu wysokiej jakości. Na taką formę reklamy warto się też zdecydować, gdy zależy nam na połączeniu zalet kilku różnych nośników lub brakuje nam środków na reklamę w danym momencie. Stand może być jednocześnie tablicą informacyjną, ale i stojakiem na ulotki. Przydatna bywa też możliwość zadrukowania standu z obu stron. I może to być taka sama grafika po obu stronach lub inna z każdej. Drugą opcję warto wybrać wtedy, gdy chcemy umieścić więcej informacji związanych z naszą ofertą czy produktem. Najwięcej możliwości zapewniają standy o przekroju eliptycznym. Nietypową alternatywą są postacie reklamowe. To może być np. wolnostojąca postać człowieka lub grupa ludzi. Mogą to być też zwierzęta, postacie z kreskówek czy inne kształty. Zaletą tego rozwiązania jest skala 1:1, dzięki czemu obok takiego standu trudno jest przejść obojętnie.

Zastosowanie i jakość standów reklamowych

Możliwości zastosowania standów jest mnóstwo. Wiele firm korzysta z nich na co dzień. Mogą sprawdzić się jako element wystawy czy ekspozycji. Okazują się również przydatne tam, gdzie chcemy przyciągnąć przechodniów i zachęcić ich do zajrzenia do naszego lokalu. Standy reklamowe są też niezbędnym elementem rozmaitych eventów - od konferencji aż po targi branżowe. Warto też wykorzystać je jako reklamę outdoorową. W tej sytuacji stand jest wykonany z bardziej odpornych materiałów, które lepiej znoszą działanie czynników atmosferycznych. Wyróżni go stosunkowo długa żywotność. Na jakość tej reklamy wpływa również sam design i projekt grafiki, która ma się znaleźć na powierzchni standu. Tu warto oddać wszystko w ręce profesjonalisty. Ktoś taki będzie w stanie dopasować nasze oczekiwania do możliwości, jakie daje stand reklamowy, ale też będzie umiał doradzić optymalne rozwiązania, o których być może nawet nie wiemy.


X